Dag 1
Første dag var spennende med ny bane, og mange gode sjåfører fra hele Europa. Marius og Fredrik fikk kjøre så mye de ville, de prøvde også de nye dekkene som GRP hadde med seg. Det fungerte bra.
Det var en del støv på banen, og hvis en ikke holdt sporet, og kom bort på støvet, mistet en fort kontrollen på bilen. Dette førte til litt skade på bil og karrossri, men en må regne med litt.
Utover dagen fikk begge to mer og mer tak på banen, og rundetidene ble både lavere og jevnere. Begge to synes at det var kjekt.
På kvelden var vi ute med gjeng og spiste pizza.
Dag 2
Dagen startet med regn og det ble ikke kjøring før utpå dagen. Da var alle sjåførene klare til å kjøre, og det var vanskelig å komme til på banen og få god flyt i egen kjøring. Men både Fredrik og Marius slapp til mellom alle andre og fikk litt trening, slik at føling med banen ble bedre.
På slutten dagen ble det satt opp treningsheat, der arragøren ville finne den rette gruppen til kvalifisering på lørdag. Fredrik havnet i gruppe to, og Marius i gruppe 4. Det var total 6 grupper.
Denne kvelden var vi alle invitert til middag av en belgier som Cato kjenner fra formel 1, Thomas, hvor vi fikk veldig god mat.
Dag 3
Tredje dagen startet med kvalifiserring. Fredrik var først ut, hvor han kjørte bra, var blant de raskeste her,men hadde to utkjøringer som gjorde at han ikke nådde helt opp. Marius startet med flott kjøring, og han og fikk litt problem med sin kjøring, og havnet midt på i sitt heat.
Neste runde staret veldig bra for Fredrik, der han hold veldig bra tempo, men en utforkjøring resulterte i samme antall runder som sist.
Marius fikk god flyt i kjøringen i dette heate, og havnet på tredje plass.
Tredje runde startet Frredrik veldig bra med gode rundetider og mye bra kjøring, men bilen var litt ustabil og ville flippe hele tiden. Det endte til slutt opp med en skikkelig flyver opp i sikkerhetsnettet og store skader på karrossorifester.
Marius startet dette heatet på best tenkelig måte med veldig bra kjøring uten uhell, og kom seirende ut til slutt. Han satte ny personlig bestetid.
I siste kvalifiseringsrunde hadde vi fikset bilen til Fredrik, og vi startet med veldig god tro på at bilen var tipp topp, men det viste seg at den var ikke helt der. Fredrik kjørte uten de store feilene, men med dårlig bil klarte ikke han å forbedre seg noe.
Marius startet bra, men den ene skruen i uprigthen fremme løsnet, og han måtte bryte.
Dagen på banen var egentlig helt ok.
På kvelden var vi på pizzaresturant å koste oss med deltakere fra fire land.
Dag 4
Finaledagen begynte kl 0900, og Fredrik skulle kjøre første finale. Banen var litt fuktig fra regn kvelden før, men sola kom frem og fikk tørket såpass at vi valgte å kjøre på tørrværsdekk. Utfordringen for Fredrik var at solen kom inn i kjøretårnet fra den siden av banen som var lengst vekke og hadde størst fart. Med solbriller over brillene ble alt svart, så han tok av seg brillene og kjørte med solbriller. Det gikk ikke heldt bra.
Marius startet litt senere i kvartfinalen på kjempe forhold. Konkuransen var veldig tøff. Men med bra kjøring holdt det til femteplass i heatet.
I finalen var det ti utrolig raske førere som stod. Det var fighting om første plassen mellom tre, fire førere i 30 min. Her var det tett racing av første klasse, og det var utrolig spennende å være publikum på dette. Catalani vant, Arnaldi på andre Feldman på tredje. Beste danske var Patrick Folman. Han var i toppen lenge, men fikk en merkelig stop and go og tapte flere plasseringer, men med et utrolig tempo klarte han å kjøre seg opp til en flott femteplass.
På kvelden var vi fire ute alene og feiret bursdagen til Marius på pizzaresturant før vi pakket ferdig og tok kvelden.
Det har vært en kjekk tur med litt nedturer og mange oppturer.
Mvh Marius, Fredrik, Cato og Oddmund.